Hostingo įtaka seo

Hostingo įtaka SEO

Žodis – hostingas (angl. hosting) šiandien daugeliui tikrai yra gerai žinomas arba bent jau girdėtas. Tačiau tikrai ne visiems iki galo aišku kaip jis veikia ir tuo labiau, kokia yra hostingo įtaka SEO (liet. paieškos sistemų optimizavimas). Šiame straipsnyje aptarsime, kas yra hostingas, kas yra seo ir kaip jie yra susiję.

Kas yra hostingas?

Hostingas – svetainių talpinimo paslauga (angl. web hosting), kuri užtikrina, kad svetainė būtų pasiekiama internete. 

Visi duomenys, kuriuos matote svetainėse, saugomi vietose, vadinamose serveriais. Svetainės duomenų negalima išsaugoti mažuose, laikinuose saugyklos įrenginiuose, pavyzdžiui, išoriniuose diskuose, nes svetainių turinys yra nuolat papildomas ir užiima daugybę vietos. Todėl, svetainėms reikia interneto talpinimo paslaugų teikėjų, kad jos veiktų teisingai ir suteiktų geriausią internetinę patirtį lankytojams. Hostingo paslaugos teikėjas svetainės failams ir duomenų bazėms suteikia vietos savo serveriuose.1

SEO kas tai?

SEO (angl. search engine optimization) – paieškos sistemų optimizavimas. SEO padeda svetainei būti matomai paieškos sistemų rezultatų puslapiuose. SEO yra tai, ką darote norėdami pakilti aukščiau „Google“ reitinguose ir pritraukti daugiau lankytojų į savo svetainę.

SEO optimizavimas yra viena iš skaitmeninio marketingo strategijų, kuri svarbi dėl kelių aspektų:

  • Daugiau svetainės lankytojų: kai jūsų svetainė yra optimizuota paieškos sistemoms, ji gauna daugiau lankytojų, o tai reiškia didesnį prekės ženklo žinomumą.
  • Daugiau potencialių klientų: naudojant svetainei seo optimizaciją būtina taikyti tikslinius raktažodžius. Pagal raktažodžius jūsų paslaugų ar prekių ieško klientai/lankytojai, o tai reiškia, kad gaunate didesnį tikslinės auditorijos srautą.
  • Geresnė reputacija: aukštesnė pozicija „Google“ paieškoje iškart suteikia jūsų verslui patikimumo. Jei „Google“ jumis pasitiki, tai pasitiki ir žmonės.2

Yra daug būdų kaip atlikti SEO, tačiau du dažniausiai naudojami yra vidinis SEO (angl. on-page) ir išorinis SEO (angl. off-page). Nepriklausomai nuo to, ar esate patyręs rinkodaros specialistas, ar visiškas pradedantysis, svarbu suprasti, kaip šios strategijos skiriasi, norint laikui bėgant padidinti svetainės matomumą ir reitingą.

Vidinis SEO

Tai yra visos priemonės, kurių imatės savo svetainėje, siekdami pagerinti savo poziciją paieškos sistemų reitinguose. 

Pagrindinės vidinio SEO priemonės:

  • Raktažodžiai: atlikus raktažodžių tyrimą, reikia juos įtraukti į svetainės turinį, kad jis geriau atitiktų vartotojų paieškos tikslus. Tai padeda paieškos sistemoms suprasti ir indeksuoti svetainės turinį, taip pat, potencialūs klientai gali lengviau susirasti reikalingą informaciją, prekę ar paslaugą.
  • Metaduomenų optimizavimas: metaduomenys (pavyzdžiui, alt tekstai paveikslėliams, antraštės žymos ir meta aprašymai) padeda paieškos sistemoms sužinoti apie ką yra jūsų svetainė ir pritraukti vartotojus iš paieškos rezultatų puslapių.
  • Turinio optimizavimas: tai reiškia unikalaus turinio kūrimą, pirmiausia orientuotą į vartotojus ir tik tada į SEO optimizavimą.
  • Puslapio greitis ir „draugiškumas“ mobiliems įrenginiams: reikėtų užtikrinti, kad svetainė greitai užsikrautų ir tinkamai veiktų mobiliuosiuose įrenginiuose, tai dar labiau pagerintų naudotojų patirtį.

Paieškos sistemoms svarbu ne tik turinio kokybė, bet ir kaip greitai ir patogiai vartotojai gali naudotis svetaine. Optimizavimas puslapių viduje užtikrina, kad jūsų svetainė būtų patraukli tiek paieškos sistemoms, tiek lankytojams.

Išorinis SEO

Išorinis SEO skirtas pagerinti jūsų svetainės reputaciją ir patikimumą, optimizuojant turinį už jos ribų. 

Pagrindinės išorinio SEO priemonės:

  • Išorinės nuorodos: verta sukurti išorines nuorodas, pavyzdžiui, kuriant įdomų turinį, kuriuo būtų pasidalinama kitose svetainėse, socialiniuose tinkluose ir t.t.
  • Socialinė žiniasklaida: nors tai ne pagrindinis reitingavimo veiksnys, aktyvumas socialinėje žiniasklaidoje, taip pat, gali padėti pagerinti svetainės matomumą.
  • Vietinis SEO: jeigu turite fizinę parduotuvę, restoraną, kliniką, kirpyklą, užregistruokite, savo verslą vietiniuose portaluose, pavyzdžiui, „Tablein“ staliukų rezervacijos platformoje ar „Threatwell“ grožio paslaugų platformoje. Nemažiau svarbu užsiregistruoti ir „Google Business Profile“, tada būsite lengviau randami per paiešką, žemėlapiuose.3

Tai gi, kaip svetainių talpinimas (hostingas) veikia SEO?

Svetainių talpinimas veikia SEO optimizuodamas svetainės greitį, saugumą, pasiekiamumą ir paieškos variklių matomumą.

  • Svetainės greitis: greitas svetainės įkėlimas yra esminis veiksnys, kadangi paieškos varikliai, pvz., „Google“, vertina greitį kaip svarbų reitingavimo veiksnį. Jei svetainė kraunasi lėtai, tai gali didinti atmetimo rodiklį ir neigiamai veikti vartotojų patirtį.
  • Saugumas: saugumas yra būtinas, ypač atsižvelgiant į augantį kibernetinių atakų skaičių. Svetainės, kurios yra apsaugotos ir turi SSL sertifikatą yra reitinguojamos aukščiau paieškos rezultatuose.
  • Serverio greitis, pasiekiamumas: svetainės pasiekiamumas turi tiesioginę įtaką, kaip dažnai vartotojai ir paieškos varikliai gali pasiekti svetainę. Geras serverio pasiekiamumas užtikrina, kad svetainė būtų prieinama be pertraukų, o tai padeda išlaikyti ir pagerinti SEO pozicijas. Todėl svarbu rinktis tokį hostingo teikėją, kuris užtikrina maksimalų serverio veikimo laiką, nes tai leidžia jūsų turiniui būti nuolat pasiekiamam, o tai didina lankytojų srautą. 
  • Serverio vietovė: serverio geografinė padėtis gali turėti įtakos svetainės greičiui tam tikrose vietose, o tai savo ruožtu veikia vietinius paieškos rezultatus.4

Kaip pasirinkti geriausią hostingą SEO?

Jau sužinojome kokią įtaką daro hostingas seo. Taigi, kaip išsirinkti hostingą, kuris pagerintų jūsų reitingus, lankomumą ir konversijas? Renkantis, svarbu atsižvelgti į šiuos aspektus:

  • Hostingų tipai: ar norite sutaupyti pasirinkdami bendrines hostingo paslaugas, ar reikalingas didesnio našumo hostingas? Įsitikinkite, kad žinote, kokio tipo hostingo paslaugos jums reikalingos, kad svetainė dirbtų efektyviai. 
  • Kainodara: nors kaina tiesiogiai neveikia SEO, svarbu įvertinti ar verta mokėti daugiau už sprendimą, kuris padės pakilti „Google“ paieškos rezultatuose. 
  • Prieinama pagalba: ar jūsų hostingo paslauga teikia 24/7 pagalbą ir valdomą hostingą, nuolat stebintį jūsų svetainę?5

Apie efektyvaus hostingo aspektus platesnę informaciją rasite čia: https://centras.weborado.lt/efektyvus-hostingas-serveriai-pastas-domenai-ir-saugumas/

Nors svetainių talpinimas retai aptariamas kaip SEO veiksnys, tačiau jis gali ženkliai paveikti jūsų reitingus, lankomumą ir konversijas. „Google“ nesvarbu, kurį talpinimą naudojate, bet jam rūpi veiksniai, tokie kaip svetainės greitis, patikimumas, serverio veikimo laikas ir saugumas, kurie priklauso nuo jūsų pasirinkto talpinimo.

Prieš pasirenkant tinkamą hostingo planą, vertėtų įvertinti svetainės dydį ir tipą, lankytojų srautą, būtinus el. pašto resursus, biudžetą bei lietuviškai kalbančio pagalbos personalo prieinamumą, bei kompetenciją. Šie veiksniai padės pasirinkti hostingo planą, atitinkantį jūsų verslo poreikius ir užtikrinti efektyvų svetainės veikimą.

„Weborado“ ekspertai siūlo nemokamą 10 min. konsultaciją, kuri padės išsirinkti jums tinkamą hostingo planą, atsižvelgus į jūsų realius poreikius.

Užsisakyti konsultaciją galite čia:

https://calendly.com/bartus-pro/susitikimas?month=2024-05

Šaltiniai:

  1. https://www.hostpapa.com/blog/web-hosting/the-impact-of-web-hosting-on-seo/’ ↩︎
  2. https://www.wordstream.com/seo ↩︎
  3. https://www.growthmachine.com/blog/on-page-vs-off-page-seo ↩︎
  4. seo/https://www.hostpapa.com/blog/web-hosting/the-impact-of-web-hosting-on-seo/ ↩︎
  5. https://kinsta.com/blog/how-hosting-affects- ↩︎