Geras naujienlaiškis – raktas į sėkmingą marketingą.
Turbūt sunkiai rastume žmogų, kuris galėtų pasakyti, kad jo el. pašto dėžutės niekada nebuvo pasiekęs naujienlaiškis. Kas yra geras naujienlaiškis? Naujienlaiškis šiandien yra neatsiejama skaitmeninio marketingo dalis. Naujienlaiškis yra elektroninis laiškas, kuriame verslai (dažniausiai) dalinasi savo naujienomis, akcijomis bei kita vertinga informacija su savo klientu. Naujienlaiškis gali būti naudojamas įvairiais tikslais: pardavimų skatinimui, ryšių su klientais palaikymui, informacijos sklaidai. Dažniausiai žmonės naujienlaiškius užsiprenumeruoja patys, nes juos domina tam tikri produktai ar paslaugos.
Taigi, jeigu esate verslas, kuris klientams siunčia naujienlaiškius, greičiausiai pasiekiate tikslinę auditoriją. Todėl naujienlaiškio turinys, antraštė, ilgis bei siunčiamų laiškų kiekis turi būti labai gerai apgalvotas Nepamirškite, kad žmonės naujienlaiškių gauna daug ir įvairių, todėl jūsų siunčiama informacija turėtų būti įdomi, aktuali ir vertinga, kitaip vartotojai gali tiesiog atsisakyti jūsų naujienlaiškio prenumeratos. Turime jums kelis patarimus, kurie padės sukurti gerą naujienlaiškių siuntimo strategiją ir padės jūsų verslui
Koks jūsų naujienlaiškio tikslas?
Pirmiausia turite nuspręsti, koks jūsų naujienlaiškio tikslas. Pabandykite atsakyti sau į šiuos klausimus:
- Kas yra jūsų tikslinė auditorija ir kokie jos poreikiai?
- Ko siekiate siųsdami naujienlaiškį? Atvesti žmones į jūsų svetainę, parduoti prekę ar kurti lojalumo jausmą ir ryšį su klientais?
- Kokį turinį pateiksite naujienlaiškyje? Galbūt klientams norite pranešti naujieną apie savo verslą, o gal pateikti išskirtinį pasiūlymą ar pranešti apie akciją. O galbūt rašote „blogą“ ir galite pasidalinti įdomiu turiniu. Kaip dažnai norite siųsti naujienlaiškį? Pagalvokite apie tai, kad žmonės gauna naujienlaiškus ne tik iš jūsų, todėl nevertėtų laiškų siųsti itin dažnai. Per didelis srautas žmones vargina.
- Kokią realią naudą gaus naujienlaiškių prenumeratoriai? Kokią vertę sukursite?
Suprantama, kad naudodamiesi naujienlaiškiais siekiate gauti naudos savo verslui, tačiau jeigu siunčiamų laiškų turinyje bus tik reklamos, naujienlaiškių perskaitymo reitingas stipriai kris. Taigi, ką daryti, kad naujienlaiškiai būtų skaitomi ir „neštų“ jums naudą?
- Siūlykite vartotojams asmeninius pasiūlymus. Tai gali būti asmeniškai vartotojui parinktų prekių sąrašas arba asmeninis nuolaidos kodas, kurį gaus el. pašto savininkas.
- Sudominkite vartotojus aktualia informacija, kuri yra jūsų „blogo“ puslapiuose. Naujienlaiškyje galite parašyti tik kelias įdomias frazes, kurios patrauks skaitytojo dėmesį ir norėdamas sužinoti daugiau jis paspaus ant nuorodos, kuri ves į jūsų „blogo“ įrašus. Priklausomai nuo įrašo temos, jame galite natūraliai paminėti savo produktą ar paslaugą. Tokiu būdu vartotojas gaus naudingos informacijos bei sužinos apie jūsų prekę. Jeigu turite kitų naudingų „įrankių“, tokių kaip e. knygos, mokomoji medžiaga ar video turinys, būtinai tuo pasidalinkite savo naujienlaiškiuose. Tokia medžiaga gali būti įdomi ir naudinga jūsų vartotojui.
Tinkamas dizainas ir turinys padės „prisijaukinti“ tikslinę auditoriją
Dažnai nauji verslai siekia pritraukti kuo daugiau prenumeratorių, tačiau reikėtų dėmesį skirti ne kiekiui. Svarbiausia pritraukti ne gausybę prenumeratorių, bet tų, kurie gali tapti ilgalaikiais jūsų tiksliniais klientais. Todėl kuriant naujienlaiškio dizainą bei turinį reikėtų galvoti apie tikslinę auditoriją ir jos poreikius.
- Įmonės įvaizdžio formavimui turi būti parenkamas tinkamas komunikacijos tonas, kurį naudosite visuose naujienlaiškiuose. Pagalvokite, koks tonas patiktų jūsų tikslinei auditorijai – oficialus, draugiškas, o gal labai familiarus. Ar verta naudoti patiktukus, šypsenėles.
- Nesvarbu, kokia yra jūsų auditorija, vienas aspektas galioja visiems – tekstas privalo būti be klaidų, rišlus ir stilistiškai tvarkingas. Kitaip, jūsų auditorijai gali pasirodyti, kad naujienlaiškis buvo sukurtas atmestinai, paskubomis arba jį kūrė neprofesionalai. Taip pat, nepamirškite sudėti nuorodas ir į savo puslapį bei į soc. tinklus.
- Vizualinė naujienlaiškio dalis taip pat yra labai svarbi. Nuotraukos, iliustracijos ir kiti vaizdiniai elementai turėtų išlaikyti vientisumą, atitikti jūsų įmonės naudojamų spalvų paletę. Taip pat turėtų aiškiai matytis įmonės pavadinimas bei logotipas. Tai padės jūsų prenumeratoriams įsiminti jūsų prekės ženklą ir tik atidarius laišką suprasti, nuo ko jis gautas. Antraštė – trumpas pavadinimas, kurį vartotojas mato savo el. pašto dėžutėje dar neatidaręs laiško.Todėl itin svarbu, kad pavadinimas pritrauktų dėmesį, , nes tik dėl geros antraštės prenumeratorius gali atidaryti naujienlaiškį arba ištrinti jį, jo net neperskaičius.
Sėkminga naujienlaiškių strategija reikalauja aiškiai apibrėžto tikslo, įdomaus turinio ir patrauklaus dizaino. Kiekvienas naujienlaiškio elementas, nuo antraštės iki vizualinio dizaino, prisidės prie bendro įvaizdžio ir prekės ženklo atpažįstamumo. Kurdami aukštos kokybės naujienlaiškius, galite ne tik padidinti savo verslo matomumą, pasiekti geresnius pardavimo rezultatus, bet ir sukurti stipresnį ryšį su savo klientais, skatinant jų lojalumą ir pasitikėjimą prekės ženklu.
Sėkminga siuntimo strategija: kaip pasirinkti tinkamą platformą ir analizuoti rezultatus?
Šioje dalyje sužinosite, kokios yra pagrindinės naujienlaiškių siuntimo platformos bei kaip reikėtų analizuoti naujienlaiškių efektyvumą.
Taigi, kadangi jau žinote, koks yra jūsų naujienlaiškio tikslas, kokiai auditorijai jis skirtas bei kokią naudą jis turėtų atnešti jums, pats laikas išsirinkti naujienlaiškių siuntimo platformą. Plačiausiai naudojamos platformos yra šios:
Dauguma naujienlaiškių siuntimo platformų siūlo galimybę kurti pritaikytus naujienlaiškius, planuoti jų siuntimą bei sekti rezultatus. Pavyzdžiui, klientas, kuris gaus naujienlaiškį, galės automatiškai jo atsisakyti, o jūs galėsite išanalizuoti, kodėl jis atsisakė. Be abejo, jeigu būsite pateikę klientui galimus atsisakymo variantus, tokius kaip „naujienlaiškyje esanti informacija man yra neįdomi“, „naujienlaiškius gaunu per dažnai“ arba leisite įrašyti jam savo priežastį.
Naujienlaiškių platformos gali būti skirtingos ir orientuotos tik į pardavimus arba tik į naujienlaiškius ir panašiai. Todėl prieš renkantis platformą savo naujienlaiškiui, nepamirškite paanalizuoti skirtingų platformų funkcionalumų ir galimybių Naujienlaiškių turinyje gali būti nebūtinai tik naujienos ari pasiūlymai. Naujienlaiškių tipas gali būti ir kitoks, pavyzdžiui, sandorio laiškai (angl. transactional emails). Sandorio laiškai yra tokie elektroniniai laiškai, kai įmonės siunčia savo klientams informaciją apie tam tikro sandorio etapą, slaptažodžio priminimus, mokėjimų patvirtinimus ir panašiai.
Specializuoti el. pašto paslaugų teikėjai tokius laiškus sujungia į vieną, ir jums nebereikia rūpintis techniniais niuansais ir galvoti apie laiškų siuntimą. Nors naujienlaiškių platformų įdiegimas yra nesudėtingas, ne visada pavyksta visą atlikti sklandžiai, o kartais tiesiog nesinori to daryti patiems. „Weborado“ komanda jums gali padėti šiuo klausimu: viską sklandžiai įdiegti, automatizuoti procesą bei atrasti klaidas ir jas ištaisyti.
Techninių reikalavimų užtikrinimas
Siekiant užtikrinti sklandų laiškų pristatymą adresatams, apsisaugojimą nuo patekimo į nepageidaujamų siuntėjų sąrašą, neužtenka tik turėti adresato sutikimą. Būtina pasirūpinti ir techniniais nustatymais. Naujienlaiškio platformos užtikrina, techninių parametrų atitikimą, net kai jie pasikeičia ar atsiranda nauji reikalavimai.
Nuo 2024 metų vasario mėnesio „Google” ir „Yahoo” paskelbė, kad būtina užtikrinti, ne tik SPF ir DKIM įrašus, bet ir DMARC, bei įdiegti vieno paspaudimo naujienlaiškio atsisakymo principo. Skamba sudėtingai? Dar viena iš priežasčių rinktis naujienlaiškių siuntimo platformą, nes jie tai pasirūpins už jus.
Naujienlaiškių rezultatų matavimas
Na, ką gi, sėkmingai išsiuntėte pirmuosius savo naujienlaiškius, sveikiname! Dabar jūsų laukia ne mažiau svarbus etapas – analizavimas. Labai svarbu sekti rezultatus ir juos matuoti. Yra keli rodikliai į kuriuos turėtumėte atkreipti dėmesį, tam tikrose platformose jų pavadinimai gali skirtis, bet šie yra svarbiausi:
- Atmetimo rodiklis (angl. bounce rate) – kuo aukštesnis „bounce rate“ tuo mažesnis lankytojų įsitraukimas. Čia vertėtų pagalvoti, ar tikrai naujienlaiškio turinys yra aktualus ir įdomus jūsų klientui.
- Pristatymo rodiklis (angl. delivery rate) – priešingai, nei „bounce rate“, aukštas „delivery rate“ parodo, kiek yra sėkmingai pristatytų el. laiškų. Siekiant pagerinti „delivery rate“ reikėtų rūpintis, kad turinys būtų naudingas vartotojui ir vengti naudoti brukalo (angl. spam) praktikas.
- Naujų prenumeratorių augimas – jeigu naujų prenumeratorių prieaugis yra didesnis, negu nutrauktų prenumeratų (atimant neveikiančius el. paštus) reiškia jūsų kuriamas turinys yra naudingas.
- Atidarymo rodiklis – atidarytų naujienlaiškių skaičius, kuris parodo, jog greičiausiai jūsų sukurta antraštė yra įdomi ir skatina prenumeratorius atidaryti naujienlaiškį.Konversijų kokybė – naudojant šį rodiklį ir atsižvelgiant į savo tikslinę auditoriją, galite stebėti, kiek naujienlaiškių prenumeratorių tampa tikrais (lojaliais) klientais.
- Paspaudimo rodiklis (angl. click-through rate) – šis rodiklis rodo, kiek procentų žmonių spusteli ant nuorodos, kurią pateikiate naujienlaiškyje.
Kodėl negaliu siųsti naujienlaiškių pridėjęs el. paštus į bcc ar cc?
Na, ir dar šiek tiek apie techninius, bet ne mažiau, svarbius dalykus. Negalima siųsti naujienlaiškių tiesiog pridedant el. pašto adresus iš ilgo sąrašo į bcc ar cc. Kodėl?
Reputacija. Jūsų adresą gali pažymėti kaip spam, tačiau nežinosite, kuris vartotojas tai padarė. Reputaciją sunku pataisyti, o kartais net neįmanoma. Ilgam laikui galite patekti į juodąjį sąrašą.
Bdar. Įtraukus el. paštus į cc matosi ir kiti adresatai, jei tai nėra draugų susirašinėjimas to nereikėtų daryti, kitaip pažeisite kitų žmonių privatumą.
Adresatų tikslumas. Būkite įsitikinę, kad siunčiate laiškus egzistuojantiems el. paštams, ei tokie adresatai neegzistuoja siųsti laiškų negalima, kenkia reputacijai.
Statistika. Jeigu naujienlaiškius siųsite paprastai, naudojant savo el. paštą, jūs nematysite statistikos, pristatymo, atidarymo ir kitų rodiklių. Taip pat, negalėsite informacijos segmentuoti arba tą teks daryti „Excell“ faile, o to daryti tikrai nerekomenduojame.
Neturite galimybės automatizuoti proceso. Pavyzdžiui, jeigu naudotojas A peržiūrėjo žinutę, tai siųsti el. laišką naudotojui B, o jeigu nepažiūrėjo naudotojas A, siųsti naudotojui C ir panašiai.
El. pašto dėžutė nėra skirtos naujienlaiškių rašymui. Nusipirkus bendrąjį talpinimo planą, arba pasirinkus svetainių talpinimą nemokamai, jūs negalite siųsti naujienlaiškių. Tokių laiškų siuntimas privalo užtikrinti etiketo taisykles, adresato sutikimą, galimybę atsisakyti prenumeratos. Anksčiau minėtos platformos šią galimybę suteikia.
Pateiksime savo kliento pavyzdį, kuris turi savo karatė mokyklą. Jam reikėjo siųsti elektroninius laiškus, kuriuose buvo informacija apie vykdomus būrelius. Tačiau vaikų amžiaus kategorijos yra skirtingos, skiriasi ir diržai, kuriuos jie turi. Klientas norėjo išsiųsti 14 metų vaikų tėvams el. laiškus apie turnyrą, kurie turi tik juodus diržus. Šiam atvejui jau buvo reikalinga naujienlaiškių siuntimo programa, kad būtų galimybė segmentuoti klientus. Sėkmingai ją įdiegus, klientas galėjo siųsti laiškus tiksliniam vartotojui.
Geros vykdytos naujienlaiškių kampanijos Lietuvoje
Jeigu manote, kad naujienlaiškiai nėra reikalingi, siūlome pagalvoti dar kartą. Antraip, kodėl tokios didelės įmonės kaip „Vinted“ ar „Eurovaistinė“ jais naudojasi? Faktas, todėl, kad jie yra naudingi, ypač tada, kai žinai kaip jais naudotis ir ko nori pasiekti.
- „Vinted“ – internetinė parduotuvė, orientuota į dėvėtų rūbų bei aksesuarų pardavimą. Jų el. pašto kampanijos personalizuotos, pritaikytos pagal naudotojo poreikius, jie taip pat naudoja unikalius pavadinimus ir nuorodas, kad pritrauktų vartotojų dėmesį.
- „Open.24“ – jų naujienlaiškių prenumeratos labai efektyvios, nes jie siunčia laiškus informuodami apie naujus produktus ir pasiūlymus. Naudoja ryškius ir kūrybinius pavadinimus, kad patrauktų prenumeratorių dėmesį.
- „About you“ – itin personalizuoti naujienlaiškiai, kreipiasi į prenumeratorius vardu, taip naujienališkį padaro asmeniškesniu. Siūlo prenumeratoriams asmenines nuolaidas, nemokamą grąžinimą.
- „Eurovaistinė“ – vaistų, medicinos, grožio priemonių parduotuvė. Naujienlaiškiai personalizuoti, naudoja nuolaidų kuponus, specialius pasiūlymus.
- „Narvesen“ – parduotuvių tinklas, siūlantis maisto produktus, gėrimus ir kitas prekes. Jų naujienlaiškiai taip pat efektyvūs, nes jie siunčia pasiūlymus ir nuolaidas savo lojaliam klientų ratui. Jie naudoja grafinius ir vaizdinius elementus, kad patrauktų prenumeratorių dėmesį.
Naujienlaiškių atsisakymo priežastys
Įdėjote daug darbo, išaanalizavote savo auditoriją, pasirinkote tinkamą platformą naujienlaiškiams, tačiau pastebite, kad žmonės pradeda atsisakyti prenumeratos. Kodėl? Gali būti įvairių priežasčių, paanalizuokime drauge. Dažniausios naujienlaiškių atsisakymo priežastys:
Per didelis srautas. Daugiausia laiškų atsisakoma dėl per didelio jų kiekio. Dauguma žmonių gauna daugybę laiškų ir pavargsta nuo per didelio srauto. . Reikia rasti „aukso viduriuką“ , kad laiškų nebūtų per daug ar per mažai.
Nebuvo užsiprenumeruotas naujienlaiškis. Daugelis žmonių susiduria su situacija, jog nėra užsiprenumeravę naujienlaiškio, tačiau jį gauna. Ši taktika gali sukelti didelį žmonių nepasitenkinimą, taip pat pažeidžia jų privatumą. Todėl jie kuo skubiau ištrins arba atsisakys naujienlaiškio.
Neatitinkantis interesų turinys. Žmonėms gali nepatikti jūsų siunčiamas turinys, nes jų visai nedomina jūsų paslaugos ir produktai. Būtina analizuoti duomenis, ar žmonės atidaro naujienlaiškius, ar pasinaudoja pasiūlymais, ar užsuka į jūsų svetainę.
Neįtraukiantis turinys– nesudominantis turinys, kuris nepateisina prenumeruotojo lūkesčių, ir todėl jis atsisako naujienlaiškių.
Reklama. Jeigu esate orientuoti tik į pardavimą ir nuolat siunčiate tik naujienlaiškius su raginimu įsigyti paslaugas ar prekes su nuolaidomis, toks turinys žmonėms neįdomus. Jie gali jaustis, kad yra „spaudžiami“ įsigyti kažką, o spaudimas nepatinka niekam.
Kokybė. Turinys su daug gramatinių ir techninių klaidų, skleidžiantis neteisingą informaciją ar nepritaikytas mobiliajai versijai (nerodomi paveikslėliai,ir pan.) atrodys labai nekokybiškai. Dažniausiai prenumeratoriai tokių laiškų atsisako.
Pasikeitę interesai. Kartais nutinka ir taip, kad žmonių interesai tiesiog pasikeičia. Galbūt žmonės išsikraustė ir siunčiami pasiūlymai tampa nebeaktualūs dėl jų gyvenamosios vietos. Galbūt pasikeitė jų pomėgiai ir jūsų prekės ar paslaugos tapo nebeaktualios. (šaltinis)
Pasirinkus tinkamą naujienlaiškių siuntimo platformą ir atidžiai juos analizuojant, tikrai pasieksite gerų rezultatų. Naujienlaiškių siuntimo sėkmė priklauso ne tik nuo techninės pusės, bet ir nuo kruopščiai parinkto turinio bei jo pritaikymo klientų poreikiams. Vienas iš svarbiausių dalykų- norint siųsti naujienlaiškius, jūs privalote gauti adresato sutikimą. Negalite tiesiog pasiimti savo kliento adreso ir siųsti jam naujienlaiškius, be jo sutiko.
Nepamirškite reguliariai vertinti naujienlaiškių rodiklius ir atsižvelgti į gautą atsiliepimą, kad galėtumėte nuolat tobulinti savo strategiją. Taip pat, prisiminkite, kad naujienlaiškių siuntimas yra ne tik puikus būdas palaikyti ryšį su esamais klientais, bet ir efektyvi priemonė pritraukti naujus. Tad sekite savo naujienlaiškių veiksmingumą, tobulinkite juos ir matykite, kaip jūsų verslas auga!